Hz. Ali radıyallahu anh anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalatu vesselam beni, Zübeyr’i ve Mikdad’ı gönderdi ve dedi ki:

“Gidin Ravzatu Hah nam mevkiye varın. Orada bir kadın bulacaksınız. Onda bir mektup var, mektubu ondan alın gelin.”

Gittik. Atımız bizi çabuk götürdü. Ravza’ya geldik. Kadınla karşılaşınca:

“Mektubu çıkar!” dedik. Kadın: “Bende mektup yok!” dedi.

“Ya mektubu çıkarırsın yahut senin elbiselerini soyarız!” diye ciddi konuştuk. Saç örgülerinin arasından mektubu çıkardı. Onu Resûlullah aleyhissalatu vesselam’a getirdik. İçerisinde şu vardı:

“Hatıb İbnu Ebi Belte’a tarafından, Mekke’de olan bazı müşriklere yazılmıştı. Resûlullah aleyhissalatu vesselam’ın (sefer hazırlığı ile ilgili) faaliyetlerini haber veriyordu. Resûlullah aleyhissalatu vesselam (Hatıb’ı çağırtarak):

“Ey Hatıb, bu da ne?” diye sordu. Hatıb:

“Ey Allah’ın resulü, bana kızmada acele etme. Ben Kureyş’e dışardan katılan bir adamım. Ben onlardan değilim (aramızda kan bağı yok). Senin bereberindeki muhacirlerin (Mekke’de) akrabaları var. Mekke’deki mallarını ve ailelerini himaye ederler. Bu şekilde nesebten gelen hamilerim olmadığı için oradaki yakınlarımı himaye edecek bir el edineyim istedim. Bunu katiyyen küfrüm veya dinimden irtidadım veya İslam’dan sonra küfre rızamdan dolayı yapmadım” dedi.

Resûlullah aleyhissalatu vesselam: “Bu size doğruyu söyledi!” dedi.

Hz. Ömer atılarak: “Ey Allah’ın Resulü! Bırak beni, şu münafığın kellesini uçurayım!” dedi. Resûlullah aleyhissalatu vesselam da:

“Ama o Bedr’e katıldı. Ne biliyorsun, belki de Allah Teala Hazretleri Bedir ehlinin haline muttali oldu da: “Dilediğinizi yapın, sizleri mağfiret etmişim” buyurdu. Bunun üzerine Allah Teala Hazretleri şu vahyi indirdi: “Ey iman edenler! Benim düşmanımı da kendi düşmanlarınızı da dostlar edinmeyin. (Kendileriyle aranızdaki) sevgi yüzünden onlara (peygamberin maksadını) ulaştırırsınız (değil mi?) Halbuki onlar Hak’tan size gelene küfretmişlerdir” (Mümtehine 1).

Buhari, Meğazi 9, Cihad 141, 195, Tefsir, Mümtehine 1, İsti’zan 23, İstitabe 9; Müslim, Fedailu’s-Sahabe 161; Ebu Davud, Cihad 108, (2650, 2651); Tirmizi, Tefsir, Mümtahine, (3302).
?..