Zühri, Hz. Enes (radıyallahu anh)’ten rivayet ediyor: “Huzeyfe (radıyallahu anh) Hz. Osman (radıyallahu anh)’ın yanına geldi ve:

“- Ey Emirü’l-Mü’minin! Yahudiler ve Hıristiyanlar gibi, kitapları hakkında ihtilafa düşmeden, bu ümmetin imdadına yetiş!” dedi. Hz. Osman (radıyallahu anh) derhal Hz. Hafsa (radıyallahu anha)’ya birisini yollayarak:

“- Sendeki Suhuf’u bize gönder, istinsah edip sana tekrar iade edeceğiz” diye haber saldı. Hz. Hafsa (radıyallahu anha) da gönderdi. Hz. Osman (radıyallahu anh) Kur’an’ın istinsahı için Zeyd İbnu Sabit, Abdullah İbnu’z-Zübeyr, Said İbnu’l-As ve Abdullah İbnu’l-Haris İbni Hişam (radıyallahu anhüm ecmain)’a emretti: Onlar da bunu istinsah ettiler.

Hz. Osman Kureyşli gruba: “Kur’an-ı Kerim’le ilgili olarak herhangi bir hususta siz ve Zeyd İbnu Sabit ihtilaf edecek olursanız, onu Kureyş lisanına uygun olarak yazın. Çünkü Kur’an onların lisanı üzere indi” dedi. Çalışma esnasında hey’et bu minval üzere hareket ettiler.

Suhuf’u mushaflar halinde ortaya koyma işi bitince, Hz. Osman (radıyallahu anh) her diyara bir mushaf gönderdi. Ayrıca bunun haricinde kalan bir sahife veya mushafın yakılmasını emretti. Zeyd (radıyallahu anh) der ki: “Resûlullah (aleyhissalatu vesselam)’dan işitmiş olduğum, Ahzab süresine ait bir ayet(e ait yazılı parça bana gelmemişti), eksikti. Onu araştırdım. Sonunda Huzeyme İbnu Sabit el-Ensari (radıyallahu anh)’de çıktı. Resûlullah (aleyhissalatu vesselam) onun şahitliğini iki kişinin şahitliğine denk tutmuştu. Bu ayet şu idi: (Mealen): “Mü’minlerden Allah’a verdiği ahdi yerine getiren kimseler vardır. Kimi, bu uğurda canını vermiş, kimi de beklemektedir. Ahdlerini hiç değiştirmemişlerdir” (Ahzab 23).

Buhari, Fedailu’l-Kur’an 2, 3, Menakıb 3, Tirmizi, Tefsir, Tevbe, (3103).
?..